10 June 2022

Minu kodulähilind (1)

 

Ükskord nägin juhuslikult, kuidas siinkandis harvaesinev keskmise suurusega lind (varblasest tunduvalt suurem, tuvist tunduvalt väiksem) lendas tagatoa rõdule. Seejuures jäi mulle mulje, et ta ei läinud lihtsalt juhuslikult natukeseks istuma, vaid ta nägi välja nii, nagu tal oleks sinna rõdule midagi asja. «Ega ta ometi pesa ei tee?» mõtlesin ja läksin vaatama.

Lindu tagatoa rõdul enam ei olnud, kuid rõdu nurgas oli oksaraagudest ja rohust asjandus, mis minu asjatundmatul hinnangul meenutas pooleli linnupesa.

Mõtlesin, et peaks rõduukse klaasi ära pesema, et juhul, kui sinna tõesti linnupesa tekib, saaksin linde vaadata ja pildistada, ilma et peaksin neid rõduukse lahtitegemisega ehmatama. Kuna ma kasutan tagatuba millegi panipaiga ja kolikambri vahepealsena, siis ei käi ma seal kuigi tihti ja seda ukseklaasi ei ole enam ilmatu aeg pestud.

See läks mul paariks päevaks meelest ära. Kui jälle meelde tuli, läksin tahatuppa. Avanud rõduukse, nägin pesas istumas lindu, kes oli nii hea kaitsevärviga, et oli oksaraagude taustal peaaegu nähtamatu (vähemasti selles valguses).

Rõdule astumata panin ukse jälle kinni. Nii palju siis klaasi pesemisest ja efektsete piltide tegemisest.

Sama päeva õhtul vaatasin uuesti. Lindu ei olnud. Lähemale astudes oli pesa põhjas näha kaht muna.


Kasutasin kähku juhust ja pesin osa ukseklaasist ära – piisavalt suure tüki, et vaatama ja pildistama mahuks, kuid loodetavasti mitte nii palju, et linnud ära ehmuks, et midagi väga teistsuguseks on läinud.

Järgmisel hommikul ei olnud pesas ikka veel lindu. Hakkasin juba muretsema, et äkki olin ta rõduukse lahtitegemisega nii ära ehmatanud, et ta hülgas pesa. Kui paar tundi hiljem uuesti vaatama läksin, istus lind siiski kukusti munade otsas ja nüüd sain temast läbi pestud klaasi ka pildi:


Päeva jooksul käisin lindu veel paar korda vaatamas. Õhtul oli ta jälle läinud. Pesas ei olnud mitte kaks linnupoega, vaid hoopis kolmas muna oli juurde tulnud:


Äkki lendab ta vahepeal isalinde otsides ringi ja siis tuleb pessa juurde munema? Ega mina ju ei tea, kuidas lindudel need asjad täpselt käivad.

Samal õhtul panin linnu ja munade fotod Facebooki, paludes rahval öelda, mis lind see on.


Loodan, et kajakad ei söö neid mune või vähemalt ei tule selle peale, et siit süüa otsima tulla.

Varesed kaklevad kevadeti päris pikalt just nende puude otsas, mis minu akende taga on, aga millegipärast ei ole neid maja lähedal enam mitu nädalat üldse näha olnud.

Seetõttu on olemas päris hea lootus, et nende munadega ja edaspidi linnupoegadega midagi ei juhtu.

 

See oli neljapäev.

 

 

Kui keegi teab, kuidas sellist lindu nimetatakse, siis palun kirjutage kommentaar.




edasi








2 comments:

V said...

Kas see võib olla musträstase emaslind (Turdus merula)?
https://birdfact.com/articles/what-birds-have-blue-eggs
Me nimetame seda common blackbird / (чёрный) дрозд.

Aga vareste jaoks ka te võiks hernehirmutise ära teha.

Jaaguar said...

Aitäh!